Contractul pentru proiectarea și execuția lotului patru a autostrăzii A1 Sibiu-Pitești a fost semnat luni, cu o întârziere de mai bine de doi ani, cu antreprenorul PORR. Constructorul care lucrează deja pe primul lot, între Sibiu şi Boiţa (13 km), a anunțat ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 4 al Autostrăzii A 1 Sibiu – Piteşti a fost semnat astăzi, cu antreprenorul PORR, acelaşi constructor care lucrează deja pe primul lot, între Sibiu şi Boiţa ( 13 km.). Lotul 4 are o lungime de 10 kilometri între Curtea de Argeş şi Tigveni iar durata de realizare este de 60 de luni din care primele 16 luni pentru proiectare respectiv 44 de luni pentru execuţie. Semnarea contractului câştigat cu o ofertă de 1,6 miliarde lei se face după aproape trei ani de întârziere de la lansarea licitaţiei.
„Sunt bucuros să mă aflu aici la această semnare ce marchează un moment foarte important pentru Autostrada Sibiu-Piteşti. După mai bine de 2 ani, am reuşit astăzi să semnăm contractul pentru Secţiunea 4, o porţiune de drum ce prezintă câteva caracteristici aparte, vorbim de 12 poduri şi de un tunel cu o lungime de peste 1.300 de metri. Am încredere că relaţia dintre CNAIR şi antreprenor va fi una extrem de bine închegată pentru a duce la bun sfârşit construcţia acestei secţiuni a autostrăzii”, a declarat Dan Vîlceanu.
Procedura de achiziţie a fost demarată în februarie 2019, un constructor chinez care obţinuse în 2020 cel mai bun punctaj la evaluarea ofertelor după care a urmat o serie de contestaţii la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor ( CNSC) şi Curtea de Apel Bucureşti (CAB) pentru ca la final, chinezii să fie excluși din licitație.
Cea mai important tronson pe lotul patru este Tunelul de la Momaia din Argeş. tunelul ar urma să aibă o lungime de 1350 de metri. De asemenea vor fi construite şi 12 poduri, pasaje şi viaducte, cel mai lung fiind un viaduct de 630 de metri, a anunţat, Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor
„Autostrada Sibiu – Piteşti este deosebit de relevantă pentru desfăşurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcţional o traversare de la Vest la Est a Teritoriului Naţional. De asemenea, este şi prima legătură cu reţeaua rutieră europeană care traversează Munţii Carpaţi. Acest obiectiv al României şi al Uniunii Europene este aşteptat de mai bine de trei decenii”, a precizat Pistol.